Fynd!!

Jag har ju glömt att berätta att jag var på auktion förra helgen! Mysig auktionslokale med auktioner varannan lördag hela sommaren!

Och riktiga fynd kom jag hem med i mitt tycke!!

Helt sen jag såg det här i Vita villa vilas inspirerande blogg, så har jag varit så sugen på just en sån lampa!
Och förra lördagen stod den där och så så ledsen ut så, lampskärmskelettet satt på sniskan...

Ingen ville ha den så den blev min för 25,-!

Sen var jag på utkikk efter nåt garderob/skåp åt sovrummet. Och ropade in ett vackert linneskåp för 100,-!!!!!!! Kan inte bli mera fynd än så.. Måste iofs ta bort all färg och måla om, men det är bara roligt! Och det kommer bli jättevackert när jag har vitmålat det!!

Två sängbord bidde det också, totalt 25 kr för båda!!! Gröna och fina (inte) nu, men jag har putsat och spaklat, sen i helgen ska de målas vita de med!

En stor spegel ropade jag också in för 25 kr...

Så totalt 175 kr för så mycket grejer kallar jag fynd!

En konstig aukton förresten... Massa fina saker som ingen ville ha, och då gick dom i en gratishörna. Ett fullt funktionellt piano hamnade där! Jag har inte varken musikalsk sans eller plats åt ett piano. Men det kändes konstigt ändå, att ingen ropade på det!

Jaja, nu är det dags att plugga lite...

Här är några vacka bilder från min trädgård, Först en chokladblomma som ska lukta choklad, men jag är så förkyld att jag känner inte alls om den gör det..... Den nedersta kommer jag inte i håg vad heter, men jag tycker dom är så vackra där som spretar och sträcker sig så högt dom bara orkar!




                 

Kommentarer
Postat av: Lilla huset på prärien

Vilken tur du hade som fick den lampan för 25 spänn! Tittade också på den när hon visade och tyckte den var käck. Hoppas din blir bra på sin plats sen :)



Hälsningar Jenny

2008-08-29 @ 20:56:06
URL: http://lillahusetpaprärien.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0