Gamla människor och livet...

Jag har sommarjobbat på ett äldreboende här på orten. Det har varit riktigt lärorikt kan jag lova. Och stundtals sorgligt och mycket roligt.
Men när 80 och 90-åriga karlar börjar bråka med varann... då vet jag inte om jag ska skratta eller gråta..... Och en ledning som bara säger att det är så här det kommer att bli framöver, då känner jag mig lite makteslös.

Och sen så har jag lärt mig att ta vara på livet och dagarna man har tillsammans med dom man älskar. För man vet aldrig vad ödet har planerat....

I går kväll jobbade jag sista passet på läänge. På måndag börjar skolan igen. Och det är jag riktigt taggad inför.
Jag ska börja 3. termin på sjuksköterskeprogrammet. Har siktet innställd mot att utbilda mig till barnmorska så småningom. Och det är så kul att studera!!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Just den där meningen.. Just den där "Och det är så kul att studera!!" ska jag spara och visa dej inför VARJE tenta och inlämningsuppgift :D

2008-08-26 @ 11:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0