Lite nytt

Jag hinner inte uppdatera den här bloggen så ofta som jag vill... Men roligt att några hittar hit ändå!

Har avslutat 10 veckor som gått i 200 km/timmen. Innan fick vi veta att sjukdomslära-kursen var "en kurs som var jätterolig men samtidigt väldigt hektisk". Och det kan jag då skriva under på, att den varit hektisk. Men det kunne varit så mycket roligare om vi hade haft tid att gå på djupet i sjukdomarna. Nu har det varit kunskap in-kunskap ut hela vägen. Och jag minns knappt vad vi gjorde de första veckorna.

Men nu har vi börjat på en ny kurs, omvårdnad i dagligt liv. Det är nu den praktiska biten kommer, vi ska lära sätta kateter, ge syrgas, ta venprov, ja allt som en riktig sjuksköterska gör!!

Och dagarna går jättefort, och vi lär oss en del på vägen ;-)

Sen ska vi nog inte berätta alltför mycket om våra samtalsämnen på vägen hem från Falun, kan bli lite flummigt efter en heldag med full koncentration kan jag lova!! Och det är inte bra att sitta i bilkö när någon släpper en kommentar som man gapskrattar åt, så man nästan kissar på sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0