Att hamna i källaren...

När jag vill varva ner och göra sånt som jag gillar...då hamnar jag allt som oftast i källaren... Och nej, inte mentalt i källaren, och inte har jag något hemligt spritförråd där nere heller. Vad jag har där nere är min högt älskade syhörna!

Jag älskar att sy, och tiden rinner i väg på tok för fort när jag sitter där och trampar!

Min hjärna var i starkt behov av lite sköna vibbar i kväll, senaste veckorna har bara varit småstressiga och ångestladdade! Tänka att må så dårligt över en tenta, det är ju vansinne! Men nu har jag iallafall heeela låånga helgen på mig att vila upp mig inför nya smått ångestladdade veckor. Ingen hade varnat mig om att det skulle vara förenat med magkatarr att plugga till sjuksköterska. Jag menar, jag ska ju ta hand om andra, inte låta andra ta hand om mig ;-)

Så, i profylaktiskt andetag:

I kväll blev det några kuddar. Några enkla kuddar, och några lite krångligare kuddar. Ska se om jag kan fixa fram lite kort på dom i morgon.

Min goda vän, Emilie, har varit i Njupeskär i dag. Jag är inte avundsjuk, inte det minsta. Jag har ju fått göra en härlig fyratimmarstenta i stället. Vad är då Sveriges högsta vattenfall??

Nåja, jag var där i sommar, och jag hade gärna tagit vägarna förbi där igen. Vilken otrolig fin natur, och sen när vi år vårat fika, så kom den numera sällsynta lavskrikan fram - inte bara en men tre! De trivs där uppe i Fulufjället. 
Ett tips till alla som vill andas lite vacker natur i Dalarna. Hitta vägen till Njupeskär.

.

Min sköna kudde och täcke har ropat ett tag här nu, så då får jag väl lyssna då. Sen är det ju alltid en morgondag, och mina barn struntar nog fullkomligt i hur länge jag var vaken i natt!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Kämpa på!

Det sägs att anatomi och fysologi samt Sjukdomslära är de svåraste kursena..s en kan vi bara lata oss genom de andra terminenerna..e ller n¨åt ;)

2008-09-20 @ 11:01:05
URL: http://solbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0