Jovisst, älskling, jag skulle klippa gräset... men

Jag ser nu att det inte direkt blir så ofta jag uppdaterar här inne. Men det har sin naturliga orsak, den här gången heter orsaken dugga. Har pluggat som en tok i två veckor, hematologi och respirationsorganens sjukdommar. Gruvat mig, och tänkt att hur ska det här gå.. Sen visar det sig att vi behöver 13 poäng av 20 för att få godkänd! Härrejerremini, det är ju helt enkelt för lätt... Och facit fick vi direkt vi lämnat in, så jag vet då att jag klarade det med god margin! Konstigt sätt att beta av två såpass svåra ämnen måste jag säga... Men det var nog bara början. Förr nu går vi vidare, med heldags föreläsning i cirkulation på måndag.

Här har regnet öst ner mer och mindra hela dagen. Det känns helt okej, för nu slipper jag klippa gräset i helgen ;-) Nu kan jag spara det till sambon kommer hem från älgjakt, och göra nåt mycket roligare i stället!

"jovisst älskling, jag tänkte visst klippa gräset i helgen, men du vet att det regnade så mycket, så vårat halvmeter höga gräs låg platt! Så nu har jag målat våran hall i stället, älskling! Jag vet att du blir jätteglad för det, för du har ju verkligen hatat vår gula hall, eller hur?"

Total tystnad, det tar vi som ett samtycke.

"Sen tänkte jag att vi skylle lägga nytt golv också, för det har vi (jag) ju pratat om i över ett år."

Men vad nu då.... ännu inget svar... oroväckande...

Japp, det är min plan för helgen. Ska måla min hemska gula hall! Det var nån tok som kom på att måla hallen gul när dom flyttade in i huset för fyra år sen... Fattar inte hur dom tänkte??? Kan ha varit för att det var bråttom och för att jag (oops, nej inte kan det varit jag??) då tyckte det verkade som en bra idé att ha en påsk-kycklinggul hall...

Men det var fyra år sen, och dom sista två åren har jag gått genom denna hall och mått illa.... Så nu är måttet rågat, säcken full, vattnet rinner över.. ja ni fattar.
Det var den här helgens projekt. Börjar nog i kväll!

Ha en underbar helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Vissa att du bestämmer ;)



Gult är fult.

2008-09-06 @ 10:22:28
URL: http://solbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0