Projekt hall och lite nackspärr på det...

Jag tänkte lägga in lite bilder från min "nya" hall, men nu hittar jag ju inte kabeln åt kameran, så det får bli när jag letat reda på den. Men jag blev iallafall klar med två strök vit färg lördag kväll! Hur skönt som helst att slippa den gula färgen!! Eller en sanning med liiiite modifikationer, en vägg är kvar. Den är nämligen over "källarhålet", dvs den öppna trappan till källaren, och där vågar jag inte vara själv. Och som om det inte var nog med ett hål så hänger det även ett stooort älghorn där uppe på väggen, och det hornet väger nog mycket mera än vad jag tar på mig att vingla med på en stege! (Om sanningen ska fram, så kunne jag iofs tänkt mig att vingla med det såpass att det oops ramlade ner i källaren, men då vet jag inte riktigt hur poppis jag skulle bli hos jägaren i huset, så bäst att inte vingla alls ;-)

Nu har jag nya funderingar om min hall: Golvet har sett sina allra bästa dagar, färgmässigt iaf! Samma golv nu som -72 när huset byggdes. Så det är grå-grönt på nåt konstigt sätt, och väldigt nött. Nu är det ju så att det inte finns utrymme i plånboken för att byta golv riktigt än (läs om två-tre år troligen...), så nu kom jag på efter att ha sett det i nån blogg att det måste ju gå att måla golvet! Tror att något halv eller högblankt skulle bli jättefräscht!! Men jag har ingen erfaring med att måla golv, så om nån har bra tips på hur och vad tänka på så skjut!

Någon skrämde mig med att det kan bli halt att gå på om det är blankt, men det måste väl målarfärgproducenterna ha tänkt på - eller?? Jag menar, tror inte att alla med högblanka golv åker rundt som Bambi på hal is...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0